20 Haziran 2011 Pazartesi

Fatih Karadeniz Pidecisi

Finaller, bitirme projesi derken uzun zamandır yazamıyordum bloga. Bundan sonra bu tür bahanelerim kalmadı ve gün aşırı sizlere bir mekan tanıtmaya çalışacağım. Fatih'te sur ocakbaşıyla beraber en popüler yer olan (özellikle Milor abimizin gitmesinden sonra) Fatih Karadeniz Pidecisi'nden bahsedeceğim. İtfaiyenin karşısında Büyükkaraman caddesinde yer alan Fatih Karadeniz Pidecisi, fotodan da anlayabileceğiniz gibi gayet küçük ve salaş bir yer. Belki birçok kişi bu yönünü sevmeyebilir ama doğallıktan, rahatlıktan yana ve şaşayı çok sevmeyen bir insan olduğum için böyle olması daha çok hoşuma gidiyor. Eğer baştan burayı kötü yönde eleştirecek olursak, eleştiriler bu yönde olabilir.
Gelelim buranın pidelerine. Kıymalı, peynirli ve karışık olmak üzere üç çeşit pide yapılmakta. Fotoda görüldüğü üzere ben karışık yani yarısı peynirli yarısı kıymalı olanı tercih ettim. İsteğe göre ortaya yumurta da kırdırtabiliyorsunuz. Normalde yumurtalı tercih ederim ama bu fotonun çekildiği gün ağır olur diye yumurtasız tercih ettim ve yerken hata yaptığımı anladım. Ortaya kırılan yumurta bu pideye çok da güzel tat katmakta. O yüzden ağır olmayacağını düşünüyorsanız bence yumurtalı tercih edin. Ayrıca peynirli kısımdan da bahsetmek istiyorum. Özellikle benim gibi Trabzonlu ve Karadenizli olanlar daha iyi bilirler ve bu peynir kısımı yerken muğlama yiyor gibi hissediyorsunuz. Muğlama seviyorsanız ( ki Karadeniz dışındakilerinde sevdikleri ender yiyeceklerdendir) peynirli kısmı kesinlikle sevecekseniz. Sevmiyorsanız veya hiç yememişseniz de bence hafif oluşuyla ve sadeliğiyle gayet hoşunuza gidecektir.

Bir pidenin 8-9 TL arasında değiştiği Fatih Karadeniz Pidecisi'ne , yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim. Kişi başı 10-11 TL'ye kalkabileceğiniz bu Karadeniz Pidecisi, pazartesi kapalı olmakla beraber (malzemelerin temin edilmesinden dolayı) haftanın diğer günleri açıktır. Şimdiden afiyet olsun.

Not: Fotoğraflar bizdendir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder